تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین

تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین

تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین


تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین

تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین با فرآیند های گوناگون نیازمند به داشتن یک کارگاه مناسب، ماشین آلات صنعتی مورد نیاز مواد و ابزار اولیه و پرسنل متخصص است. که در پنجره شهر کلیه این امکانات با استاندارد بالا و بهینه موجود است. در این مقاله قصد داریم شما را با روند تولید تب وین آشنا نماییم.

اندازه‌گیری ابعاد تولید درب و پنجره دوجداره

اولین و اصلی ترین بخش در تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین اندازه گیری ابعاد آن است. این مرحله بایستی بصورت کاملا دقیق و درست، بوسیله افراد ماهر و با استفاده از ابزار متر لیزری صورت گیرد.

دلیل حساس و مهم بودن این مرحله این است که کلیه ی فرآیند تولید با استفاده از اعداد و ارقام به دست آمده از نتیجه اندازه گیری آغاز شده و در کلیه ی قسمت ها تاثیر مستقیم و مهم دارد. در صورتی که ابعاد به هر علتی اشتباه اندازه‌ گیری شود محصول تولید شده کاربردی ندارد و ضرر مالی به شرکت در بر خواهد داشت.

طراحی پروژه

مرحله بعدی در تولید درب و پنجره دوجداره طراحی پروژه می باشد. در این مرحله با استفاده از نرم‌ افزارهای مخصوص درب و پنجره، بوسیله فردی متخصص و مجرب انجام می گیرد.

برش دادن پروفیل‌ ها

در تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین، بعد از طرحی پروژه مرحله برش دادن پروفیل‌ های UPVC مطابق لیست برش داده شده با نرم افزار انجام می‌ شود. که این کار از راه دستگاه برش دوکله انجام می گیرد.

تولید-درب-و-پنجره-دوجداره

دستگاه برش دوکله

یکی از اصلی ترین قسمت های تولید درب و پنجره‌ دوجداره UPVC تست بخش برش پروفیل است. که بوسیله دستگاه‌ های پیشرفته “دوکله اتوماتیک” برش بصورت فارسی در آمده و برش زده می‌ شوند. با استفاده از این دستگاه شاخه‌ های پروفیل از دو قسمت برش داده زده می شود. و گوشه‌ های پروفیل بصورت مورد نظر (مثلثی) شکل می گیرند. که در حقیقت گوشه‌ های پنجره را شامل می‌ شود.

برش زدن گالوانیزه‌ ها در تولید درب و پنجره دوجداره

پروفیل گالوانیزه ورقه‌ هایی از جنس فولاد هستند. که با ضخامت‌ های گوناگون از ۰.۷ میلی متر تا ۲ میلیمتر که بصورت u نورد شده و به منظور تقویت پروفیل‌های upvc در داخل حفره‌های پروفیل قرار گرفته و باعث استقامت و دوام پنجره‌ ها می‌ شوند.

ضرورت استفاده از گالوانیزه

با استفاده از گالوانیزه در درون پروفیل اصلی UPVC و پیچ شدن یراق آلات بر روی قطعات تقویت می شود. ضمن کاهش خطر افتادگی بازشوهای پنجره دوجداره، مقاومت درب و پنجره‌ های ساخته شده از پروفیل UPVC نیز افزایش پیدا می کند.

در مواردی به پنجره‌ دوجداره فشارهایی وارد می‌ شود. که استفاده از پروفیل گالوانیزه باعث می‌ شود. که مقاومت پنجره در مقابل این فشارها افزایش بیابد. یک نکته اصلی در گالوانیزه‌ ها، ضخامتشان است (۱.۲۵ و ۱.۵) که عامل موثر در قیمت پنجره دوجداره است.

ساخت پروفیل مولین

بعد از پایان مرحله برش و قطعه کردن پروفیلها پروسه تولید پروفیل مولین (پروفیل T) انجام می گیرد. نام دیگر این پروفیل مولین نیز است. نقش چهارچوب وسط درب و پنجره دوجداره را به عهده دارد. که در این مراحل ما انتهای پروفیل‌ ها را با دستگاهی به نام “ابزار زن مولین” حالت می‌ دهیم تا کانکتور (بست مولین) روی آنها قرار بگیرد. و به گالوانیزه‌ ای که درون پروفیل است قفل و پیچ شود، به این پروفیل حالت داده شده پروفیل T گفته میشود.

شیار زدن پروفیل و دستگیره

در این فرآیند از کار با ایجاد ۲ شیار یکی در بخش جلو و دیگری در پشت پروفیل، محفظه‌ ای برای عبور آب فراهم می‌ نماییم. این کار از راه دستگاه شیار زن “آب و دستگیره” انجام می‌ گیرد. که همانگونه که از نام آن مشخص است بخش مربوط به یراق دستگیره را نیز با این دستگاه سوراخ می‌ نماییم.

جوش کردن قاب‌ های آماده شده

بعد از اتمام عملیات برش زدن پروفیل‌ ها در مراحل تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین به مرحله جوش کردن قاب‌ های آماده شده می‌ رسیم. این مرحله بوسیله دستگاه “جوش دوکله” انجام می‌ گیرد.

به این گونه که اول قاب بالایی پنجره را در دستگاه قرار داده سپس قاب سمت راست و بعد از آن سمت چپ و در نهایت دستگاه را روشن می‌ کنیم. پس از جوش قاب‌ های بالای چهارچوب پنجره، قاب‌ های پایین را نیز به همین روش جوش می‌ زنیم که در آخر این فرایند چارچوب اصلی تشکیل می شود.

تولید-درب-و-پنجره-دوجداره

اتصال پروفیل مولین

برای توضیح روند اتصال پروفیل مولین، باید توضیح مختصری از ساختار چهارچوب درب و پنجره‌ها داده شود. چارچوب پنجره‌ ها به دو بخش تقسیم می‌ شوند:

  •  فیکس پنجره

قسمتی از پنجره که ثابت است و قابل باز شدن نیست.

  • بازشوی پنجره

بخشی از پنجره که دستگیره خورده و قابل باز شدن است.

T زدن در تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین

در این مرحله که به آن “T زدن ” نیز می گویند. پروفیل T (پروفیل مولین) را در وسط چهارچوب قرار می‌ دهیم و با استفاده از بست مولین و پیچ به آن متصل می‌ نماییم. در نتیجه چهارچوب پنجره به ۲ بخش تقسیم می‌ شود.

دو بخش ایجاد شده مطابق با طرح داده شده یکی به فیکس و دیگری به بازشو تبدیل می‌ گردد. بخش فیکس را جهت نگهداری شیشه دور تا دور زوار می‌ زنیم و بخش بازشو را در دستگاهی با نام “تمییز کن پروفیل” قرار می‌ دهیم. که گوشه‌ های پروفیل را برای راحت جا رفتن یراق‌ ها و همچینین زیبایی کار تمیز نماید.

یراق بندی

در این مراحل عملیات بستن یراق آلات درب و پنجره انجام می‌ گیرد. یراق بندی به این صورت است که شابلون‌ ها در محلهای مورد نظر قرار داده می‌ شوند. و بوسیله مته سوراخ کاری می‌ شوند. در این قسمت لولا‌ها، یراق آلات و دستگیره‌ ها به اصطلاح روی کار سوار می‌ شوند.

شیشه بندی در تولید درب و پنجره دوجداره در خداآفرین

مرحله پایانی فرایند شیشه زدن است در این قسمت اول با استفاده از قطعات پلاستیکی، محل قرارگیری شیشه دوجداره را رگلاژ می‌ نماییم. بعد شیشه چند‌جداره مورد نظر را در قاب قرار می دهیم و زوارهای UPVC را بر روی درب و پنجره قرار داده تا دوام شیشه دوجداره ثابت شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هادرباره ماتماس با ما