پنجره سه جداره

پنجره-سه-جداره

پنجره-سه-جداره


به چه نوع پنجره ای پنجره سه جداره می گویند؟

ساختار این نوع پنجره به صورتی است که در آن به جای استفاده از شیشه دوجداره، از شیشه سه جداره استفاده می نمایند. در حقیقت در پنجره های دوجداره معمولی از شیشه دوجداره با ساختار ۶-۱۲-۴ با ضخمات نهایی ۲۲ میل بایستی استفاده شود ولی در پنجره های سه جداره حداقل از شیشه ۶-اس ۸-۴-اس۸-۶ با ضخامت نهایی ۳۲ استفاده می نمایند.

این نوع شیشه یک ساختار شیشه ساده و معمولی برای این نوع پنجره است. که تفاوت چندانی با پنجره دوجداره با شیشه دوجداره ندارد. شاید به میزان پنج درصد بیشتر عایق صوتی باشد.

آیا هر نوع پنجره سه جداره  عملکرد صوتی بهتری نسبت به پنجره دوجداره دارد؟

همانگونه که در مطلب قبلی اشاره کردیم صرفا با این عنوان که سه جداره سفارش داده اید و عملکرد صوتی بهتری نسبت به دوجداره دارد، نباید خوش بین باشید، شما یک پنجره سه جداره معمولی سفارش داده اید که احتمالا پنج درصد بیشتر نسبت به پنجره دوجداره عایق صوتی بیشتری خواهد بود. و حتما این پنجره سه جداره معمولی عایق صوتی بهتری نسبت به یک پنجره دوجداره به شیشه لمینیت نخواهد بود.

پنجره سه جداره

پنجره دوجداره با پنجره سه جداره ای که تنها از سه جدار شیشه تشکیل گردیده است در میزان عایق صوتی تفاوت چندانی را ندارد و هزینه اضافی انجام می دهید. سعی کنید یک پنجره دوجداره استاندارد با شیشه دوجداره تماما صنعتی و یراق آلات با کیفت دو حالته به منظور خرید انتخاب کنید که تا حدود زیادی انتظارات شما را از یک پنجره دوجداره بطور حتم برآورده خواهد نمود، به این دلیل که صرف سه جدار شیشه، انتخاب مناسبی برای عایق صوتی نمی باشد.

ولی اگر به دنبال یک پنجره سه جداره با  عایق صوتی بالا می باشید که به میزان صد تا نود درصد ورودی و یا خروجی صوت را کاهش دهد. از پنجره سه جداره ای استفاده کنید که یک جدار از سه جدار آن از شیشه لمینیت تشکیل شده باشد.

خرید پنجره سه جداره با میزان کاهش 90 درصد صوت

اگر منزل شما در کنار بزرگراه واقع است و به آلودگی صوتی خیلی حساس هستید و یا محیط کاری شما بایستی به صورتی باشد که ورودی صوت به میزان خیلی پایینی باشد مانند محیط کتابخانه و یا اگر محیط کارتان بالعکس به گونه ای باشد که صدای زیادی تولید می گردد و نمی خواهید به بیرون منتشر شود. شما دو گزینه دارید:

  • استفاده از پنجره دوجداره معمولی با شیشه دوجداره ای که یک جدار آن لمینیت باشد ( یعنی دو لایه 4 میل به همدیگر پرس شده باشند و میان آن یک ورق pvb شفاف عایق صوت باشد) و جداره دیگر آن یک شیشه 6 میل ساده، ساختاری به صورت جدار خارجی: 4+4 لمینیت – فضای بین شیشه 12 که با گاز آرگون پر می شود و جداره خارجی ۶ میل ساده. این ساختار پنجره عملکرد بسیار مناسی در برابر آلودگی های صوتی دارد.
  • ولی اگر حساسیت بالاتری دارید نسبت به صوت، شما میتوانید از پنجره ۳ جداره ای استفاده نمایید که در آن یک شیشه سه جداره با ساختار جداره بیرونی ۴+۴ لمینیت جدار وسط چهار میل ساده و جداره داخل آن نیز شش میل ساده به کار ببرید که در میان آن ها نیز دو فضای ۱۲ میلی متر برای تزریق گاز آرگون قرار داده می شود.
  • شیشه لمینیت در انواع و ضخامت های گوناگون قابل تولید است، با توجه به ابعاد شیشه و نحوه عملکرد آن و نیاز ما از یک شیشه لمینیت، ضخامت آن تعیین می شود. این نوع شیشه علاوه بر اینکه عایق صوتی بالایی دارد به میزان خیلی زیادی ضد سرقت می باشد که ورود به آن به سختی زیاد انجام می شود و یا غیر قابل نفوذ است. ساختار این نوع شیشه را در شیشه های جلوی خودرو می توان دید. در زمان شکستن قطعات از همدیگر جدا نمی شوند و ایمنی خیلی بالایی دارند.

پنجره سه جداره

پنجره سه جداره

پنجره های سه جداره دارای سه جداره شیشه ای می باشند. میان هر پنجره یک شکاف وجود دارد که داخل خود گاز عایق آرگون جای داده است. پنجره های سه جداره میتوانند تا پنجاه درصد بیشتر از یک پنجره تک جداره و تا بیست درصد از یک پنجره دوجداره صرفه جویی انرژی بیشتری داشته باشند. اگر در آب و هوای خیلی سرد زندگی می کنید. پنجره های تب وین میتوانند تاثیر قابل توجهی بر هزینه های گرمایش و سرمایش شما داشته باشند.

مواد

یکی از اصلی ترین عواملی که در انتخاب پنجره تاثیر دارد جنس مواد تشکیل دهنده آن می باشد. مواد فایبرگلاس، وینیل و چوب از جمله انواع پنجره ها می باشند که هر کدام مزایا، معایب و قیمت های متفاوت دارند.

هزینه نصب

با توجه به پیچیدگی نصب پنجره های دوجداره و سه جداره، بهتر است از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و بخشی از بودجه خرید پنجره را به این مورد اختصاص دهید.

نوع شیشه

اندازه و کیفیت شیشه نیز بر قیمت تمام شده پنجره ها تاثیر دارد. انتخاب شیشه با کارایی بالا و E پایین هزینه بیشتری خواهد داشت، ولی به یاد داشته باشید که در مصرف انرژی صرفه جویی خیلی زیادی خواهید نمود.

پنجره سه جداره

تفاوت پنجره دو جداره و سه جداره

بعد از طراحی و اجرای در و پنجره های دو جداره UPVC، در و پنجره های سه جداره نیز طراحی و وارد بازار شد. در و پنجره سه جداره به علت ساختار و ماهیت خود عایق قوی‌ تری می باشد و کارایی بالاتری دارد. البته نیاز است بدانید برای زندگی ما در شرایط فعلی در و پنجره ی دوجداره به خوبی می‌ تواند نقش یک عایق خوب و باکیفیت را بازی نماید.

اگر آلودگی صوتی محیط بیش از حد نرمال باشد، مانند فضای کارگاه و کارخانه، جهت کنترل سر و صدا به یک عایق قوی‌ تر از پنجره ی دوجداره یو پی وی سی نیاز است و بایستی از پنجره ۳ جداره یو پی وی سی به کار برد.

حفظ حرارت

پنجره دوجداره یک شکاف هوا دارد و با کمک همان شکاف انتقال حرارتی هوای سرد و گرم را می کاهد.

پنجره ۳ جداره یک شکاف اضافه‌ تر از پنجره دوجداره دارد و با کمک همان راندمان اتلاف حرارت را می افزاید و خیلی بهتر از شیشه های دوجداره عمل می نماید.

کاهش سر و صدا

در پنجره های ۳ جـداره اغلب انتقال سر و صدا بیشتر می شود! به علت وجود شیشه اضافه در میان شکاف ها، لرزش صدا در برخی موارد بالاتر میرود. اما در صورتی که از شیشه های مخصوص و استاندارد استفاده شود شیشه های سه جداره بهتر و کامل تر از پنجره های دوجداره عمل خواهند نمود.

امنیت

پنجره های تب وین از شیشه های دارای یک لایه پلی وینیل بوتیرال (PVB) که از جنس پلاستیک نازک میان دو شیشه می باشد، ساخته می شود. اگر شیشه بشکند، لایه PVB ذوب شده هنوز ثابت مانده و در جای خود باقی می ماند.

به همین علت در نورگیرها یا سقف های شیشه ای جهت جلوگیری از شکستن شیشه و سقوط از مورد استفاده قرار داده می شود. پنجره های سه جداره دارای یک شیشه اضافی می باشد که شکستن آن را حتی سخت تر از پنجره های دوجداره استاندارد می نماید.

عمق قاب ها

یکی از تفاوت های مهم میان شیشه های دوجداره و سه جداره، عمق واحدهای جداره است که جهت نصب در پنجره های موجود مشکل ایجاد می نماید. عرض استاندارد یونیت دو جداره 28 میلی متر و اندازه استاندارد یونیت سه جداره 36 میلی متر است. این عمق اضافی در واحد سه جداره به این معنا می باشد که شیشه های سه جداره همیشه نمیتوانند به قاب های موجود مقاوم سازی شوند و امکان اضافه سازی وجود ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هادرباره ماتماس با ما